Sevgiyi teşhir etmek

Ok dün bir ara yazmak aklıma geldi ama yatmadan önce yazarım dedim. Daha sonra unuttum tabi.
Dün hava güzeldi ve spor yaptım. Boksa başlama fikri belirdi birden. Bugün bir spor salonuyla görüştüm. Çarşamba günü deneme antremanına katılacağım. Bugün ise uzun ve sıkıcı bir toplantıyla geçti tüm gün. Geç geldiğim için ofiste fazla durma şansı bulamadım. Toplantıdan döndükten sonra Orkestra Müdürlüğü'ne uğramak keyifliydi. Özledim sanırım.

Buraya yazmak istediğim şey biraz farklı. Hayatıma ne vakit yeni biri girer gibi olsa suçluluk duygusu hissediyorum. Kendi kendime onu artık sevmiyor muyum? Hiç sevmedim mi? gibi sorular soruyorum. Sanki sarf edilen bunca emeğe ve enerjiye ihanet ediyormuşum gibi geliyor.

Yukarıdaki paragrafı yazdıktan sonra 1 Korintliler 13'ü tekrar okudum. Korintliler 13'ün bendeki hikayesini de anlatayım. 2008 yapımı bir film var Love Exposure (Ai no mukidashi). Sion Sono filmi. Burada çok fazla film yorumu yazmak istemiyorum ama yönetmenin benim için en iyi filmi Coldfish (Tsumetai nettaigyo). Diğer filmleri Suicide Club (ki artık kült bir film oldu) ve Guilty of Romance (Koi no tsumi) de çok iyi. Love exposure 4 saat süren bir başyapıt aslında. Ve bu filmde çok ama çok etkileyici bir sahne var. Bu da o sahnenin linki. Filmle ilgili fazla yorum yapmayacağım. Güzel film. Ama bu sahne beni çok etkiledi o zamandan beri de Korintliler 13 karşıma tekrar tekrar çıkar hep. Son zamanlarda tekrar karşımda ama bu kez anlamını daha iyi anlayabiliyorum bu ayetin. Sevmek gerçekten en zor şey. Hiç bir karşılık beklemeden sevmek özellikle.

Korintliler 13'ü buraya kopyalıyorum:

İnsanların ve meleklerin diliyle konuşsam, ama sevgim olmasa, ses çıkaran bakırdan ya da çınlayan zilden farkım kalmaz. 2 Peygamberlikte bulunabilsem, bütün sırları bilsem, her bilgiye sahip olsam, dağları yerinden oynatacak kadar büyük imanım olsa, ama sevgim olmasa, bir hiçim. 3 Varımı yoğumu sadaka olarak dağıtsam, bedenimi yakılmak üzere teslim etsem, ama sevgim olmasa, bunun bana hiçbir yararı olmaz.

 4 Sevgi sabırlıdır, sevgi şefkatlidir. Sevgi kıskanmaz, övünmez, böbürlenmez. 5 Sevgi kaba davranmaz, kendi çıkarını aramaz, kolay kolay öfkelenmez, kötülüğün hesabını tutmaz. 6 Sevgi haksızlığa sevinmez, gerçek olanla sevinir. 7 Sevgi her şeye katlanır, her şeye inanır, her şeyi umut eder, her şeye dayanır. 8 Sevgi asla son bulmaz. Ama peygamberlikler ortadan kalkacak, diller sona erecek, bilgi ortadan kalkacaktır. 9 Çünkü bilgimiz de peygamberliğimiz de sınırlıdır. 10 Ne var ki, yetkin olan geldiğinde sınırlı olan ortadan kalkacaktır. 11 Çocukken çocuk gibi konuşur, çocuk gibi anlar, çocuk gibi düşünürdüm. Yetişkin biri olunca çocukça davranışları bıraktım. 12 Şimdi her şeyi aynadaki silik görüntü gibi görüyoruz, ama o zaman yüz yüze görüşeceğiz. Şimdi bilgim sınırlıdır, ama o zaman bilindiğim gibi tam bileceğim. 13 İşte kalıcı olan üç şey vardır: İman, umut, sevgi. Bunların en üstünü de sevgidir.


Son 2 - 3 haftadır cebimde taşıyorum bu ayeti ara sıra çıkarıp okuyorum. Sabretmeye çalışıyorum. Kıskanmamaya çalışıyorum. Her şeye katlanmaya çalışıyorum. Her şeye dayanmaya çalışıyorum. Umut ediyorum.

Comments

Popular Posts